fredag 10 april 2015

Sista torsdagen här i Malta

Började på en ny avdelning igår! Denna avdelning heter paediatric day care. Och det är precis som namnet säger, en barnavdelningen där barnen kommer in och får sin behandling / undersökning och far hem sen igen. Riktigt intressant! Jag hade bara två dagar på avdelningen så imorron far jag vidare till ett sista ställe för att ha min sista praktikdag här i Malta. Jag har ingen aning om vart det är jag ska! Jag vet bara att det inte är en avdelning på sjukhuset.

På avdelningen fick jag  se på när de undersökte små bebisar. Och joo jag dör! E riktigt beibisjuk nu! De e ju så mysiga! Så idag har jag luggit och kollat bilder på små söta bebisar!Har även kollat på barnkläder i affärer.  Hahah

Det har varit fint väder här idag så när jag kom hem från praktiken satte jag mig ute i solen och kollade gossip girl!

Ikväll har jag varit på shopping i Sliema med Matilda, Anina och Sandra!  Riktigt bra dag!

De har bjudit på figolla på praktiken idag. Jag tycker verkligen inte att det är gott!  Men jag skall visa er två bilder på hur en figolla ser ut. På andra bilden ser ni hur de ser ut innuti. De innehåller typ nå mandelmassa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar