lördag 11 april 2015

konstig dag!

sjukt konstig dag faktiskt!

Personen som skulle ta mej till den nya praktikplatsen fick jag höra att är lite glömsk, så chefen på avdelningen jag var på igår skickade ett meddelande till henne och frågade var och vilken tid vi skulle träffas. Allting blev planerat! Jag for till sjukhuset imorse och satt och väntade på den bestämda platsen. När personen inte dök upp for jag tillsist till infon och frågade efter henne. Efter en stund kom en man och berättade att personen hade skickat åt honom att hon behövde en ledig dag och kan därför inte komma. Så de skickade mej tillbaka till samma avdelning som jag var på igår.

Som tur fick jag fara hem redan klockan 11 därifrån.

Praktikplatsen som jag skulle till heter child development assessment unit. Det finns i St. Luke's och är en avdelning för barn med speciella behov. Där finns allt från barn med talsvårigheter som får talterapi till barn med autism. Det skulle ha varit riktigt intressant att prova på!

Eftersom detta är min sista helg här i Malta så har jag varit ut och äta med Matilda, Anina och Sandra! Jag beställde en tropicana och var riktigt glad över att de hade min favorit pizza. Men när pizzan kom var det nog något helt annat än den tropicana jag är van vid!

Plötsligt tittar jag på klockan och inser att sista bussen hem till Lija far om tio minuter!!! Betalade snabbt och for sen iväg mot busshållsplatsen. Och så ser jag bussen komma när jag ännu inte var framme. Skulle jag ha varit en minut tidigare skulle jag ha hunnit! Det värsta var ändå att bussen var över fem minuter för tidig!
Hittade en annan buss som skulle gå en halvtimme senare. Jag hade endast en kjol, topp och läderjacka på och jag frös riktigt! Så på en busshållsplats mitt i en storstad med bilar som körde förbi böt jag om till byxor. Pinsamt men jag hade inget val!

Nu förstår ni kanske varför jag tycker att dagen har varit konstig.

Så efter denna dag med sammanlagt nästan två timmars väntan på bussen så längtar jag verkligen efter min bil!
Skall bli skönt att få fara hem på Söndag!!!



Tropicanan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar