söndag 12 april 2015

Sista dagen!

Idag var sista dagen här i Malta! Imorgon på morgonen lyfter flyget! Ser int framemot en hel dag resande!

Vi har haft fint väder idag! Steg upp tidigt och for iväg till Golden bay, där var det kallt och blåsigt så vi for och sola till en strand i Mellieha istället.
Det kom två killar med jetski till stranden och vet ni vad?!? Vi fick sitta på med dem när de körde!!!!! När vi hade kört en stund sa killen som jag satt på med att nu e det min tur. Så jag fick provköra!!!! Det var så sjuukt roligt! Jag har aldrig provat sitta på eller köra en jetski förrut men jag har alltid viljat göra det! Och det bästa var att det bara kostade "a smile and a thank you".
Sista dagen kunde inte bli mer perfekt än sådär!
Efter stranden for vi och shoppa lite! Först lite i Sliema och sen i Paceville.

Ett tips om någon skall till Malta och gillar att festa är nog att ni skall fara till Paceville! Det är en gata full med barer och clubbar efter varandra! Typ allihopan far dit och festa!
Men eftersom att jag inte festar så har jag bara hållit till i shopping centret där!

Nu vill jag ta och varna er förrän jag är hemma! Jag är inte brun! Jag har endast solat ordentligt tre dagar! Folk tänker kanske att eftersom jag varit i Södern i en månad så måste jag ju vara riktigt brun. Men jag har varit på praktik på dagarna så därför har jag missat solen vissa varma dagar. De som bor här säger att de inte har haft så här dåligt vårväder på många år. Och för att övertyga er om att det inte har varit varmt hela tiden kan jag ju berätta att de första dagarna här använde jag vinterjacka!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar