torsdag 19 mars 2015

Igår fick vi ha lite soligt här i Malta! Men tyvärr e de int så varmt så att man kan ligg i bikini eller shorts men de e iallafall varmare än det var i Finland!

Jag har praktik från 7-15 måndag till fredag men de e int så noggranna med timmarna så mitt i dagen kan de säga att jag får fara hem. Så de e ganska skönt! Idag behövde jag bara  vara där i mindre än två timmar!
Igår och idag har jag fått vara med en sköterska så jag  har  fått vara med och se när de arbetar istället för att bara sitta!

Idag är det en speciell dag så de flesta studerande och såna som arbetar på andra ställen än på sjukhus får vara ledig! Så bussen från internatet som jag alltid har använt går inte idag. Problem!!! Jag har suttit och väntat på rätt buss i snart en timme, och det värsta är att jag inte vet vilken buss som är rätt.
Jag som hade tänkt ha bråttom hem för att ställa mej och sen ta bussen in till huvudstaden Valetta... får se om jag slipper hem nå nu..

Här kommer några bilder från igår.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar