tisdag 17 mars 2015

Hur har jag det?

Jag har det ganska bra här! Det känns bättre nu när jag kommit igång lite! Men nog är det fortfarande lite tufft...

Vi kom fram till internatet som vi ska bo på typ klockan elva på Söndagen. Jag for och sova nästan direkt, var helt slut! På måndag morgon hade vi ett möte med vår kordinator från Malta och sen var det bara att fara iväg till praktikplatsen. Jag är på praktik  på barnavdelningen på Mater Dei hospital, ett sjuuuukt stort sjukhus! Har gått vilse här redan en gång. Barnavdelningen är indelad i olika delar och denna vecka ska jag vara på Disneyland, som är den medicinska barnavdelningen. Jag typ bara sitter eller äter hela tiden... Men de gör de som jobbar här också! De verkar vara riktigt lata.

Internatet som jag bor på har många stora rum och i de stora rummen finns det ett kök och tre rum. Så i mitt stora rum bor det fem personer.  Alla är vi från olika länder. Jag från Finland som delar rum med en tjej från Italien,  I ett annat rum bor en kille från Jerusalem  och hans flickvän från England och i sista rummet bor en tjej från Skottland. Så ni kan ju tänka er vilka olika accenter vi har! Mina rumskompisar är jättesnälla och hjälpsamma så det känns tryggt att bo med dem!

Vi har inte så riktigt bra väder här... Igår regnade det och  blåste mycket och idag är det bara grått... Hoppas verkligen att vi får lite sol snart!


Vid flygplatsen i Frankfurth hade de en lång korridor med rullband på sidorna om man inte orkade gå


Mitt rum:

Här skall två tjejjer rymmas så vi bor väldigt trångt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar