fredag 27 mars 2015

Fredag igen

Tänk att det är fredag redan! Denhär veckan har gått otroligt fort!
Idag hade jag min sista praktikdag på Fairyland,  nästan vecka skickas jag vidare till en annan avdelning.
Denna fredag har jag vari lika tråkig som förra fredagen.  Bara suttit inne i rummet å fixat med en skoluppgift och pysslat på för mej själv. Jag är hela tiden så trött efter praktiken när jag börjar så tidigt så på fredagar så orkar jag int göra nå. Men de e skönt att bara få pyssla på med mitt eget för de har jag inte hunnit göra på en väldigt lång tid eftersom jag har haft så mycket att göra hemma.
Nu kanske det låter som att jag inte har några kompisar och att det är därför som jag sitter inne. Men så ede absolut inte!  Människorna som bor här är jättesnälla så de e ofta någon som frågar om jag vill komma ut med dem. Men eftersom de flesta far på nån bar och festa så tackar jag alltid nejj eftersom jag inte festar. Men det blev jag verkligen förvånad över när jag kom hit! För det finns studerande från hela världen och vi är alla liksom i samma situation, så allihopa pratar med varandra och så vidare. Och folk kan som bjuda mej på fester eller fråga om jag kommer och hittar på något med dem även om det är första gången vi träffas.  Det skulle ju aldrig hända i Finland!

Ha en trevlig helg kära ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar