torsdag 17 september 2020

Stormen Aila

 Ojj hjälp vad de har blåst inatt! Strömmen for både då jag sku å sova och så var den borta då jag vaknade. Stackars de som har fått jobba hela natten för att få fixat så att vi gick strömmen tillbaka. Tänk er vilka hjältar som är ute i detta väder för att fixa så att vi som sitter inne skall ha det bra och som röjjer undan nerfallna träd så att vi slipper körande till jobbet nästa dag.

Vi har haft tur så inga träd har vinkat på vår tomt och det är jag så tacksam för! Vårt växthus har dock fått lida väldigt mycket då det är gjort av "halvhårt" plast så takluckan hade blåst iväg och en vägg förstördes... Växthuset har verkligen inte varit i bra skick före heller så nu vet jag inte om de går att fixa nåmera 😭 Fick dra dit lite silvertejp innan jag for iväg till jobbet så att väggen int sku förstöras nåmera.


När jag tittar på ÖT då folk fått skicka in bilder och filmer på hur stormen har förstört inser jag snabbt hur dåligt det faktiskt kunnat gå! Så vi får vara glada att vi kom undan så lätt! 

Så skönt att vi tog upp vår båt i måndags så vi har inte behövt oroa oss över hur de går med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar