tisdag 26 april 2016

Sverige

Har int orka blogg om Sverige nå men ska göra ett försök nu!

Med på vår lilla resa var jag, Christoffer,  hanna, joel, lina, maggen, madde, jyck, kim, mamma och pappa!
Vi startade tidigt på fredag morgon! Stannade en stund i Haparanda och handlade lite saker innan vi fortsatte till luleå. I luleå bodde vi i små stugor på en camping nära arcushallen (idrottshallen som loppis var i). Väl framme i luleå åt vi och vilade innan vi for iväg till loppisen. Loppis var först på lördag men vi slapp in redan på fredag eftersom vi hade ett bord och skulle sälja där. Orsaken till att vi hade ett bord var nog bara för de fördelarna man får, inte för att få våra saker sålda!

På torsdag kväll före vi sku fara blev jag helt plötsligt förskyld och utan krafter! Detta höll i sig hela resan! Och att jag och Krisu glömde våra jackor här hemma gjorde det inte precis bättre!
Så jag var alltså riktigt trött och förskyld hela resan så orkade inte gå nå länge på loppis. Jag gick igenom hela loppiset ett varv, det tog FYRA (!!!) timmar för jag gick långsamt och kollade ordentligt igenom alla bord! Det är ju så man hittar bäst. Jag är mycket förvånad över mej själv för jag brukar annars int ork koll nå noggrannt på loppis! Nåja då jag hade gått ett varv så bestämde jag,  krisu, joel och hanna oss för att börja köra hemåt eftersom jag var döslut och K & J hade gått igenom loppiset många gånger så de tyckte att det blev jobbigt.

Påväg hem stannade vi i Haparanda igen och gick i olika affärer i några timmar och sen fortsatte vi hemåt.

Jag är nog nöjd med resan! Jag hittade en hel del på loppis och det har varit kul att vara tillsammans med familjen och pojkvännerna men tråkigt att inte alla i familjen kunde komma med! Min förkylning drog ner ganska mycket också för man är ju så färdig när man e förskyld! Lyckades smitta ner krisu å...

På söndag skulle jag egentligen och jobba men fick nog sjukanmäla mej! Min förkylning var typ värre och jag var riktigt hes och trött! Mot kvällen fick jag även feber. Har fortsatt att vara sjuk idag... Det är inte alls kul men har iallafall fått ha min älskling med mej så det har underlättat!

Ojj vilket lång inlägg det blev! Jag bjuder på en roivarbild av mej och älskling och sätter sen upp några bilder på vad jag köpt mm nån annan dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar