måndag 4 maj 2020

Vad jag gjort de senaste dagarna

Vappen:

Äntligen fått träffa Janinas lilla prins! Så ljuvlig

Terassfika med mommo och moffa (vi höll nog avstånd)

For till villo och fira vappen och första maj med flera ur min familj


Kanske lite konstigt men jag tycker att det är så mysigt då killarna har haft ut fiskenät och kommer tillbaka och börjar reda ut näten och plocka bort fiskar. Påminner så om hur det var när jag var liten och pappa och moffa gjorde lika. Känns som en "vi på Saltkråkan grejj" 🙈

 Lördag:
Jobbade långskifte och på kvällen hade vi spelkväll med våra kompisar. 

Söndag: 

Lagat söndagsmat med älskling

Kommit igång med att utforska Larsmo. Vi var och vandra på en vandringsled som finns nära vårt. 10 km blev det.
Njöt först till 1000 men så plötsligt hade jag en huggorm som slingrade en meter ifrån mej. Var helt skärrad och förstörd! Sku ha kuna spring hejm ti essi (joo essi e fortfarande hemma för mej, jag är ingen erkännande larsmobo ännu och lär knappast bli det heller 😉) Men efter några kilometer lyckades jag glömma ormen och börja njuta igen.



Hade ju förstås med fika


Plättkalas 

Kaffe i kvällssolen före de var dags att dra till jobbet.
Idag:
Efter nattskiftet och vila har jag städat upp lite i huset. Då André slutade från jobbet åt vi bara och for sen ut i trädgården och lag hela kvällen på att räfsa och röjja där ute. Jag har staplat ved och vänt upp trädgårdslandet. Det är så roligt att få fixa i sin egna trädgård. Ser fram emot att få se vilka blommor och växter vi har på gården i sommar! Hittills ser jag ju bara bruna buskar så blir spännande att se vad det blir av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar