söndag 17 maj 2020

Sjukledig efter gårdagens akutenbesök

Så var vi här igen... Efter att ha lidit av migrän hela dagen, gjort allt jag brukar göra för att få migränen botad och tagit all medicin jag fått ta av det jag har här hemma så blev migränen olidlig. Jag kunde bara gråta av smärta. Inget hjälpte. Jag har aldrig varit med om något liknande migränanfall. Vanligtvis när jag har mycket migrän skriver jag styrkan 10/10 i migrändagboken men igår räckte inte den skalan till. Det var nog 500/10.
Tillsist fick vi åka in till akuten så att de blandade ihop en cocktail av mediciner som jag fick i dropp. Fick bra hjälp av cocktailen så lämnade bara med små migränkänningar.

Idag har jag trippat på tå och varit livrädd för att göra något som skall trigga igång migränen. Har nog haft migränkänningar hela dagen men de e int så paha. Har varit genomslut och borta efter allt som min kropp fick utstå igår.

Jag har fortfarande panik över smärtan och är livrädd att jag nångång skall behöva utsättas för samma migränanfall igen.
Blir så ledsen av att tänka på att vissa ofta har sådär svåra anfall.
Önskar inte det här ens åt min värsta fiende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar