tisdag 11 juni 2019

Sellerijuice

Idag har jag testat på sellerijuice- Den kända hälsotrenden som lär ska vara mycket bra för kroppen!

Den:


  • Renar din lever från toxiner och tungmetaller
  • Låter din lever återskapa friska leverceller
  • Innehåller viktiga saltgrupper som har förmåga att dra gifter och tungmetaller ur hjärnan
  • Innehåller viktiga saltgrupper som renar hjärnans neurotransmittrar och därmed ökar signalstyrkan dem emellan
  • Återställer magsyrabalansen vilket ger en mycket mer effektiv matsmältning och ett ökat näringsupptag
  • Ersätter förlorade elektrolyter och balanserar kroppens Natrium/Kalium-nivåer. Kaliumjoner inne i våra celler sköter tillsammans med natriumjoner, som huvudsakligen finns i vätskor utanför cellen, vätskebalansen i vår kropp – oerhört viktigt för ditt välmående och för hur kroppen kan tillgodogöra sig och använda det vatten som du dricker. (kopierat från vibreramera)
Har läst att den kan hjälpa mot migrän så därför tänkte jag testa. Vet inte riktigt hur mycket jag tror på att jag kan slippa min migrän av detta men vet iallafall att det är bra för kroppen.

Det är bara att sätta selleri i en juicepress och dricka ca 5dl varje morgon på tom mage.
Eftersom jag inte tycker om selleri testade jag att blanda i äppel och ingefära.



Det smakade APA!!! Började med ett lite mindre glas imorn och så skall vi se om jag klarar av att dricka mera sen eller om jag ger upp redan efter några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar