fredag 29 januari 2016

optiker besöket

I onsdags var jag då till optikern som jag hade nämnt att jag skulle i ett tidigare inlägg.
Och det visade sig att jag skall skaffa glasögon.  Det är inte det att jag har dålig syn utan jag har olika syn på ögonen. Etta öga var 0,25 och andra var 0,75. Förstår mej inte riktigt på dethär men tydligen är det stor skillnad.  Man behöver inte ha glasögon fast man har olika syn på ögonen men det rekommeras. Tror inte att det är så bra för ögonen att ha olika syn. Och eftersom jag har problem med spänningar och huvudvärk så tyckte optikern att jag skulle ha glasögon.

Efter en timme lyckades jag äntligen välja vilka glasögon jag skulle beställa efter. Svårt att välja eftersom jag inte tyckte att jag passade med glasögon så jag kunde ju inte precis ta de som jag passade med. Så tog ett par som var bekväma!  Dock är jag inte helt nöjd med utseendet ännu. Men man vänjer sig väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar