lördag 9 januari 2016

mitt smultronställe

Hade en bra kväll igår! Var till stan med nni och frida!

Idag har jag varit ut på promenad i det kalla vädret!
Hade bara tänkt fara en kort stund men ville promenera till "leirgräve"(tre små kärr, eller vad det nu är, som sitter ihop). Där har jag skrinnat mycket när jag var mindre. Iallafall så när jag kom dit for jag gående på en bäck som finns nära och fortsatte tills jag kom ut till mitt favoritställe i Esse.

Den platsen e bara typ 100 meter från vårt hus och det är många som har det som sitt smultronställe. Det är massor med åkrar och en bäck som rinner igenom.  Det är så stort och vackert där! Förr då vi inte hade hästarna ännu så brukade jag gå dit när jag var ledsen. Stället är så stort så det ger en lugn och det påminner en om hur liten man egentligen är.

Att vara där gör så att man glömmer sina problem för en stund och bara njuter av naturen men det kan även vara en bra plats att sätta sig ner och fundera på olika saker.

Sen att det är många som har det som sitt smultronställe så det gör inget för det är så stort där så man kan vara många där utan att märka av varandra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar