onsdag 2 december 2015

Utvärdering av min sockerfria månad

Idag har jag ätit godis. Och jag har kommit fram till en sak: DET ÄR INTE GOTT! Men det är skönt att kunna äta vad jag vill utan att behöva läsa på innehållet om det innehåller socker. Kommer nog i framtiden att vara lite försiktig med att äta allt för mycket socker och kanske baka något hälsosamt ibland när jag är snål!

Orsaken att jag skulle ta en sockerfri månad var ju för att se om min huvudvärk skulle ge med sig, men jag har haft lika mycket huvudvärk som förrut, om inte mera. Jag kanske borde ha varit utan socker en längre tid eftersom det för vissa personer tar längre än en månad att få bort sockret ur kroppen. Men jag hade beslutat mej för endast en månad och då körde jag en månad.

Många personer blir även piggare och orkar mera när de lämnar bort sockret. För mej är det lite svårt att säga hur det var med det denhär sista tiden eftersom jag ju har varit sjuk och därför varit väldigt trött. Men innan jag blev sjuk så var jag så trött att jag kunde sova 10-12 timmars nätter och var helt trött! Och vissa är pigga efter att ha sovit endast 6 timmar. Jag trodde att detta berodde på att kroppen höll på med någon utrensning så jag började hjälpa till genom att ta en liten detox som gick ut på att dricka varmt vatten med en citronskiva i direkt på morgonen innan jag åt någonting.

Så detta fungerade alltså inte på mej! Pappa sa faktiskt åt mej en gång när halva tiden hade gått att jag måste nog börja äta socker igen så att jag blir piggare och har någon energi.

Men vem vet så testar jag dethär ännu nån gång i livet. Och det skadar ju verkligen inte att ta nån månad utan socker nu som då!

Positiva med dethär var att jag har gått ner i vikt. Inte för att jag gjorde detta för att banta. Men det visar ju ganska tydligt att socker är en stor orsak till att många är överviktiga i dagens läge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar