tisdag 29 december 2015

2015

År 2015 börjar ta slut så jag tänkte dra igenom lite vad som har hänt/vad jag gjort iår.
Det är med stor tacksamhet som jag blickar tillbaka på det gångna året. Jag har gjort saker jag aldrig trodde jag skulle göra, jag har vuxit som person, jag har fått gå igenom besvikelse, glädje osv. Men det viktigaste av allt är att jag har fått ha Christoffer vid min sida genom hela detta år.
Jag har jobbat en hel del och varit mycket med mina älskade hästar.

Januari:
En mycket spännande sak som hände i januari som vi i familjen tyckte var roligt var att de kom från yle för att filma oss till programmet himlaliv. 

Ja hade ganska fullt upp med att fixa slutarbetet, jobba som städerska vid pallens, plugga i skolan och hoppa in vid Spirea.

Jag körde en 21 dagars utmaning som gick ut på att man håller sig borta från chips, glass, godis, kex, limsa, skräpmat och sånt i 21 dagar + att man skulle träna 1/2 timme varje dag.

Februari:
Skridrat över isen till villan och övernattade  där med krisu, toni och kim. Det var första gången i mitt liv som jag sov vid villan på vintern.

Jag "tog käppen ur röven" och köpte en egen laptop (som jag bara köpte så att jag skulle ha att surfa på i Malta men sen så fick jag int nå wifi till den så jag trodde att jag köpt den i onödan. Men efter en tid började jag faktiskt använda den).

Sen var jag också som rippiledare på vinterrippi!


Mars- April:
Utomlandspraktik i Malta 15.3-12.4. Kan inte beskriva hur nöjd jag är över att jag for på det äventyret. Jag är stolt över mig själv för att jag vågade resa till ett land långt borta och bo på ett internat med människor från hela världen. Och att jag gjorde detta utan att ha någon som jag kände bra med mej. Jag lärde ju förstås känna de andra som var med från YA och jag kände ju nog Matilda och Anina lite innan. Men ändå. Vi bodde ju inte ens i samma stad. Det var verkligen ett minne för livet!






Maj:
Jag blev färdig utbildad Närvårdare!!!




Juni: 
Jag var rippiledare på sommarrippi läger. Kanske mitt sista läger eftersom jag troligtvis inte kommer att ha tid med det nå flera gånger...

Jag var också flera gånger till villan.


Smickrande bild av mej å roosa

Juli:
Jag, krisu, jonna och matti drog iväg till haparanda på lite shopping.
Jag var och fiska några gånger med krisu.
Sen har även denna månad bestått av villahäng.


Augusti:
I augusti var jag för första gången på babyshower, vi hade ordnat den åt Jessica.
Det var också i Augusti som Mindy fick valpar.
Veneziansk firades vid krisus villa med hans familj.

Jag och Krisu var även till fäboda som vi så länge hade planerat.


September:
I september hände en ganska stor sak för det var då som Madde och Jyck gifte sig.
Jag och Krisu blev som femtonåringar igen och tog lina och joels mopeder och var å ut å kör i esse. Det var typ första gången jag var å kör med moped efter att jag fått körkort.






Oktober:
Jag och Christoffer var ett varv till Haparanda på shopping. Vi var även på trippeldejt med melinda & filip och jonna & matti.
Jag bakade pepparkakor redan i oktober och tur var väl det för har int hunnit baka nå pepparkakor nu i december.



November:
I november började jag med min en månads sockerstrejk, jag var till Vasa och hälsa på nni och frida och det var även i November som vi sålde Jasuska...

December:
December har bestått av allt som hör till: julfest och julmiddag från jobbet, lucia, släktträff, julafton mm.
Det var också i december som vi sålde roosa.
Jag. krisu, hanna, lina och kim for på en spontan resa till haparanda.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar