söndag 13 december 2015

Lucia

Ojj hjälp! Hänger inte alls med nu! Just var det lillajul och nu är det mittiallt lucia och tredje advent. Denna tid kändes ju som ett år ungefär då man var liten och väntan på julen var olidligt lång! Och nu så går det så snabbt så man inte hänger med.

Igår när jag vaknade for jag å handla. Sen mot kvällen lagade jag och krisu lite "finare" mat åt oss. Vi satt hemma hela kvällen allt tills halv 12. Då kom vi på att vi sku fara å grilla. Så nästan hela familjen +pojkvänner for till grillkojjan vid laban hill för att grilla och ha mysigt. Vi var där till halv två.  Riktigt roligt var det.

Idag då jag vaknade hade pappa gjort wienersnitzel, aaah typ godaste som finns!! Sen har jag vari till bönhuset,  haft kaffebesök av nni och varit till neste på pizza. Christoffer har också varit här ikväll!

Vi var även till Överesse för att se på det traditionella luciatåget.  Lika stämningsfullt som alltid! Enda gången alla essebor är samlade är typ på luciadagen! Och då är de flesta där typ mest för jultomten som kastar godis xD


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar