lördag 18 september 2021

Ruka

Imorn ringde alarmet redan 6:15. Genomtrött men taggad steg vi upp å ställde oss för att fara och vandra på lilla björnstigen.

Jag har vandrat den leden nångång när jag var runt 12 år och har sen i många år drömt om att komma tillbaka och vandra den. Och idag kom äntligen den dagen! Dagens vandring var huvudmålet med resan. 

De var verkligen så vackert som jag mindes! Mäktiga vyer och skön vandring. Var ju dock lite tyngre än jag mindes.

Vi hade hört att de e bäst att starta strax från morgon så att man slipper stå å köa för att komma över hängbroarna. Så därför startade vi så tidigt. Kändes inte så lockande att fara så tidigt men när vi kom gående förbi vandringsledens första bro påväg hem var vi mycket tacksamma över vårt val. De var långalånga köer till bron. Nästan 100 personer som stod å köade. Så ifall ni nångång far å vandra lilla björnstigen så starta senast 8:30. 

















Små fåglar som åt ur våra händer 😍 Trodd jag var modig men när en kom å satt sig i min hand blev jag ändå "nerkka" så jag fick int så fin bildre 😂😂


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar