onsdag 8 april 2020

Hur ser läget ut med bröllopet?

Frågan jag får flera gånger om dagen och även frågan som jag är glad att alla frågar för ju flera gånger jag får berätta det desto verkligare blir det och jag får lättare att acceptera läget.

Det blir inget bröllop 23 maj... Vi har flyttat det till 25 april istället. Vi tar det tidigare eftersom vi är rädda att det ska komma mera regler om hur många som får samlas. Eftersom man i vissa länder int får ha nån vigsel alls så vill vi vara på den säkra sidan. Och för mej som är en grubblare så sku de ha varit mycket påfrestande att behöva gå och fundera om de blir någon vigsel i två månader. Så de blir bäst såhär. För gifta oss denna vår SKA vi! Vill inte ändra de när jag ställt in mig på det.

Så de blir en vigsel i kyrkan med 10 personer: jag, André, mamma, pappa, Andrés mamma och pappa, präst, fotograf, kantor och filmare. Det är nog tydligen så noggrant så eftersom vi sku bli 11 personer med gårdskarln så blir gårdskarlen tvungen att ställa till först före vigseln och sen gå utanför kyrkan medan vi gifter oss. Vi får hoppas på att de int blir nå strul med ljudet...
Vi kommer att sända live från vigseln åt familj och vänner. Sen då vi gift oss och kommer ut på kyrktrappan har vi fått lov att ha familjen och vännerna där.

Känns tråkigt att inte få ha bröllop som planerat men jag är ändå helt okej med allt detta. Man kan ju int göra nånting åt de så de e bara att hålla sig positiv och försöka göra dagen så bra som möjligt.

Men det är inte alls roligt att jag planerat, bokat och funderat på detta i över ett år och nu får jag lägga ner tid på att avboka allt och packa undan alla dekorationer mm..

Men förhoppningsvis blir vi gifta iallafall och så får vi ha bröllopsfest sen då allt med Corona viruset har lagt sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar