onsdag 28 november 2018

Skydiving

Igår uppfylldes en dröm jag aldrig trodde att skulle gå i uppfyllelse! Jag hoppade från ett flygplan!!!! Skydiving var så sjuuukt kul!

Fanns två alternativ- det vanliga hoppet från typ 8000 feet upp i luften med 15-20 sekunders freefall (alltså då man inte har ut fallskärmen utan bara faller ner) det andra alternativet var the ultimate hoppet från 14000 feet med 1 minuts freefall.
Tänkte att om jag en gång gör det så ska jag göra det all in så tog det högre hoppet!

Trodde jag skulle vara nervös och fega ur men var så sjuukt STOKED så var inte alls nervös!

Killen som hoppade med mej var crazy! Han hade tydligen varit avstängd men fick tillåtelse att hoppa med mej! Han skämtade och försökte skrämma mej och göra mej nervös hela tiden! När vi var påväg upp med flyget sa han att han glömde sin hjälm, trodde att han skämtade men väl nere igen insåg jag att han på riktigt hoppade utan hjälm så han såg alltså inte mycket medan vi föll ner. Heh. Men han var endå en härlig typ så var glad att jag fick hoppa med honom!

Går int att beskriva känslan när vi föll och det var super härligt att få åka fallskärm ner och se hela ön uppifrån!

Om ni får möjlighet att hoppa nångång- GÖR DET!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar