måndag 19 november 2018

I'm back

Jag är hemma igen! Kom hem på kvällen igår!
Vet int hur jag ska få ihop ett inlägg om vår outreach och hur ingående jag skall skriva. Men de har varit LIT!!! Finns int ord som kan beskriva hur bra det var, hur omtumlad jag är nu och hur blessed jag känner mej.

Hawaii består av flera öar och jag bor på ön Oahu! Vi fick en packningslista några dagar innan vi åkte men visste alltså inte alls vad vi skulle göra på vår outreach.

Åkte till flygplatsen och innan vi gick genom security fick vi veta att vi åker till ön Hawaii eller The big island som de kallar det. Hade ingen kamera,juppi eller klocka. Så visste för det mesta inte vilken tid det var och har inga bilder att dela just nu men några ur mitt team hade kameran med så kan kanske dela några bilder senare.

Vi har rest runt till olika ställen på ön. Sov första natten på en kyrkbänk i Kona. De två nästa nätterna campade vi i mitten av en walley med berg på båda sidorna som det rann flera vattenfall från och det rann en flod brevid vårt campområde. I dalen fanns massor med vildhästar. Goals att få möta vildhästar! För att komma ner till dalen fick vi hika ner för USAs stypast väg.

Hängt på en svart strand - första gången jag ser en svart strand! Så cooolt!
Skulle hika hem från stranden på "the kings trail" som skulle ta 30 minuter. Efter typ 1 1/2 timme var vi fortfarande inte hemma och de var bara att inse; vi var vilse i mitten av ingenstans! Jag gick i bikini och hade inga skor. Vi blev tvugna att gå genom flera forsar och gå på stenar så våra fötter var fruktansvärt sjuka! Det blev mörkt och det regnade. Vi var beredda på att bli tvungna att sova i skogen!
Efter att ha irrat på bestämde vi oss för att sitta ner brevid en fors eftersom vi inte visste vart vi skulle gå och då såg vi plötsligt skenet av ficklampor. Det var Ancle job som vi bodde hos och hans kompis som var ute och sökte efter oss.
45 minuter senare var vi äntligen hemma vid våra tält igen. Lite skrämmande var det nog men alla i min grupp är såååå awesome så vi gjorde det bästa av det och hade det riktigt roligt!

Hade lovsång kring en brasa och sen blev det stargazing för himmeln var FULL med stjärnor! De andra dagarna jobbade vi i floden, hade lerkrig, dansade i regnet, satte schampo i gräset och åkte rutschkana på magen i "rapapotta", badade i ett vattenfall, badade i floden och hade så otroligt roligt!

Bodde två nätter på golvet i en gäststuga på ett berg med utsikt över berg, dalar och havet. Och resten av nätterna i två olika kyrkor. Har under dessa dagar jobbat, varit på stranden, hikat, reached out to the community och de hemlösa och massor annat roligt.

Och jag har hållit i en papergojja, sett en spindel lika stor som min knytnäve och sett största kackerlackan ever!
Största utmaningen för mig var alla spindlar, grodor, ödlor och insekter! De var överallt och jag har sån fobi för dem!
Att vara utan juppi var inga problem alls! Det var bara skönt att inte ha den!

Har fått se massor med bönesvar och är så mycket närmare min Ohana här nu! Ohana är Hawaiianska och betyder familj.

1 kommentar:

  1. Alltså wow, låter så spännand! E nog lite smått aavis ;)

    SvaraRadera