söndag 14 oktober 2018

Helloouu

Fredagen bestod av lektion, vittnesbörd och bibelstudier på ett café. Vi hade internship karaoke och jag vågade gå upp på scenen och sjunga och dansa!!! Hade inget val eftersom de drog mitt namn ur en bunke. Men de var det roligaste jag gjort på länge! 
Skypade med André och mamma i flera timmar. Saknar dem där hemma så mycket! 

Vaknade inatt av att nån bråkade och ropade på gatan utanför vårt. Blev mycket orolig och låg vaken en lång stund! Min kompis som är hemlös och sover på en trappa utanför vår gate blev knivhotad för 2-3 veckor sen så var rädd att hon var inblandad och nån sku skada henne. 
Hmm det är otryggt här! Speciellt om man är hemlös! 

Idag har jag surfat! Sjukt nöjd och stolt över mej! Klarade bra av att stå upp och "rida" vågen. Så kul att lära sig mer och mer! 
Ikväll har vi haft surfers church och sen till donkken på glass.






2 kommentarer:

  1. Kan hon inte bo med er? Om ni är kompisar?

    SvaraRadera
  2. Jag förstår hur du kan tänka så men det är inte så enkelt! Det finns orsak till att vissa människor är hemlösa. Och för att överleva på gatan tar de flesta hemlösa droger. Claudia, som hon heter, hänger hela tiden på vårt område och vårt sätt att kunna hjälpa henne är att visa att vi bryr oss om henne och tycker om henne genom att fråga hur hon mår och sånt. STN delar ut mat åt henne och hon duschar hos oss. Men vi lever i ett otryggt område var man inte kan lita på så många så därför får ingen som inte bor i vårt hus komma innanför vår port. I huset jag bor finns lägenheter för typ 100 personer och alla måste se till så att vi kan känna oss trygga.

    SvaraRadera