söndag 9 april 2017

"Hä va betär förr"

Ni har väl varit och rösta idag? Det har iallafall jag. Inte för att jag är så insatt men röstar man inte så har man ju inte någon rätt att klaga.

Idag har jag umgåtts med min familj och med Christoffer.  Jag låtsades vara en bra flickvän och lagade mat åt älskling idag. Gris ytterfil, franska och sås. Duktigt!

Ikväll började vi se på Astrid Lindgren filmer. Kollade barnen i bullerbyn och jag blev allt nostalgisk. Det var nämligen en av favorit filmerna när jag var liten och jag och mina vänner lekte ofta att vi var barnen därifrån. Minnen! Jag är ytterst glad över att jag var barn på den tiden då barn fortfarande lekte utomhus och var så pass kreativa så att en käpp kunde vara precis vad som helst typ häst, bössa, krycka osv. Nuförtiden ede surfplattan som har tagit över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar