torsdag 5 november 2015

Sockerstrejk

Sitter just nu med vänster sidan av ansiktet och tungan bortbedövad. Har varit till tandläkaren idag igen. Förr var jag inte alls rädd för tandläkaren, tyckte nästan att det var kul att fara dit, men nu när jag är större är det värsta mardrömmen!
Förr tog jag ingen bedövning så är inte så van med detta. Har inga bra minnen med bedövningen heller. Senast jag fick bedövning gick jag i YA och hade tandläkartid under skoldagen. Kom tillbaka med ett uppsvullet ansikte och fick sitta med handen framför munnen och kinden resten av skoldagen för att jag skämdes så.

Jag har fått låna två böcker som handlar om hur dåligt socker, vitt ris, pasta, mjöl och komjölk är för kroppen. Låter kanske inte så intressant men det är det verkligen! En familj som det handlar om blev fri från astma, utslag, övervikt mm. Och deras son som hade autism har fått bort sina autistiska drag tack vare att de lämnar bort socker osv. Rekommenderar verkligen att ni alla läser denna bok! 

Nu när jag håller på och läser den första boken så kom jag på att jag skall försöka vara utan socker i en månad för att se om det hjälper mot min huvudvärk. Började igår och skall kämpa för att klara detta! Hittills har det gått bra och jag har inte alls varit snål på något socker! Så jag har klarat en dag, 29 dagar kvar nudå... Jag försöker att äta ordentliga måltider så att jag hålls mätt och inte behöver springa och småäta mellan måltiderna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar